donderdag 23 juli 2015

Nijntje lief konijntje.

Hoi ik heb vandaag voor jullie een ander artikel dan normaal. Ik heb het namelijk in mijn vlogs best vaak over Nijntje mijn lieve konijn. Mij lijkt het leuk om een keer een artikel te schrijven over mijn liefde voor konijnen.



Dit is mijn konijn. Ik heb mijn eerste konijn gekregen toen ik in groep 1 zat. Mijn opa en oma kwamen op bezoek met een doos en daar zat een verrassing in voor mij en mijn broer. Ik moest wachten tot mijn broer thuis kwam van sportdag en die 10 minuten leken wel uren te duren zo graag wou ik weten wat er in zat. Daar zaten twee hele leuke konijntjes in. Ik heb heel veel plezier met ze gehad en ze waren mijn alles. Ik knuffelde met ze, speelde met ze buiten en ga zo maar door. Mijn meisjes zijn overleden aan ouderdom.


Van mijn vaders collega heb ik een baby konijntje gekregen. Streepje heb ik helemaal tam gemaakt en van dit beestje hield ik onwijs veel. Ik hou enorm van dieren hoeveel liefde ze kunnen geven en ze betekenen onwijs veel voor me. Streepje is helaas maar 3 geworden en heeft op vroege leeftijd last gekregen van olifantstanden dit is echt heel zielig en pijnlijk voor konijnen. De tanden groeien dan scheef naar buiten richting de neus en die moet je bijna elke week bijknippen anders stikt je konijn. Op gegeven moment leed ze alleen maar pijn en kon ze bijna niks meer, waardoor wij kozen om haar in te laten slapen omdat  ze zo ontzettend veel pijn had.


In de krant stond een artikel van een mevrouw die liefde had voor konijntjes en zij had een mannetje en vrouwtje. Hun hadden kleintjes gekregen en hun baasjes konden niet voor de kleintjes zorgen en ze zochten nieuwe baasjes of iemand alsjeblieft de kleintjes gratis kon komen ophalen. Ik hoefde geen seconde na te denken en ik heb meteen de mevrouw gebeld dat ik er graag 1 wou komen ophalen. De volgende dag heb ik haar opgehaald. Ik heb mijn konijn Nijntje genoemd heel uniek haha. Ik heb haar helemaal tam gemaakt en het is een heel lief diertje. Heel liefdevol, bijt niet heeft dit ook nooit gedaan. Ze doet nooit iemand kwaad, houdt van knuffelen en is echt alles voor me. Nijntje wordt 13 november 5 jaar. Ik heb echt liefde voor haar ze is heel belangrijk voor me.

Ik heb mijn verhaal verteld over mijn konijnen en mijn liefde voor dieren. Alle foto's in dit artikel zijn van Nijntje. hou jij ook van dieren? Liefs Michelle. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten