donderdag 26 juni 2014

Tips om een blog bij te houden.

Vandaag heb ik voor jullie mijn tips om een blog bij te houden. Als eerst dit zijn mijn tips en het kan zijn dat jij er anders over denkt maar het zijn die voor mij werkte. Zoals jullie misschien wel weten blog ik al best lang alleen ben ik heel vaak gestopt en dan begon ik weer en dan vergat ik het elke keer weer en nu ben ik sinds januari al bezig en gaat het goed!


Als je een blog wilt beginnen is het belangrijk dat je een onderwerp kiest of meerdere dingen waar je over wilt gaan schrijven. Meerdere dingen zijn wel handig want, dan heb je variatie in je artikelen en dan maak je het voor jezelf ook leuk. Start alleen een blog als je het zelf wilt! Dit is heel belangrijk want, als je het niet leuk vind dat voelt het als een verplichting en dan ga je tijd invullen met dingen die je niet leuk vindt om te doen. Ook moet je een doelgroep kiezen zelf schrijf ik over beauty, fashion, lifestyle nou heb ik een brede doelgroep eigenlijk elke leeftijd.

Maak een planning hoeveel tijd heb ik per week en hoeveel artikelen wil ik gaan maken per week. Ik raad je echt aan om rustig te beginnen met 1 artikel per week en dan is het handig om 1 vaste dag te kiezen zodat mensen weten wanneer er een artikel komt! Toen ik het heel druk had koos ik voor de woensdag dan kon ik in het weekend veel vooruit werken. Natuurlijk wil je elke dag een artikel online hebben maar dit hou je nooit lang vol en dan vindt je het niet meer leuk omdat, je het niet vol kan houden. Dit heb ik zelf meegemaakt dat ik te veel wou gaan doen en dat ik het heel druk kreeg en dus geen tijd had voor mijn blog en dat ik geen inspiratie meer had en toen ben ik gestopt. Want, heel belangrijk je blog is je hobby maar je school gaat voor.

Wat ook heel belangrijk is vooruit werken zelf ben ik iemand die heel veel planningen maak met leuke ideeën en zodra ik tijd heb (op dat moment heb ik ook de meeste inspiratie en krijg ik artikelen zo getypt) ga ik vooruit werken en dat is vooral heel handig als je weinig tijd hebt! Dan heb je voor een lange tijd allerlei artikelen en zo heb je veel plezier in bloggen.

Begin niet met Youtube of je eigen blog alleen maar voor samenwerkingen natuurlijk is het heel leuk om samen te werken maar als je het alleen daar voor doet is je plezier zo weg en kleine bloggers werken niet zoveel samen met bedrijven.

Kijk rond op de blog van een ander en haal daar inspiratie uit maar ga iemand niet na doen of kopieer alles iemand doet daar veel moeite voor en andere merken het altijd of je iemand na doet ja of nee.

Je kunt je blog leuk maken door je artikelen met plezier te schrijven en ook te reageren op comments van je lezers zo maak je de band ook beter en het is leuk.

Trek je niet teveel aan van haatreactie's iedereen krijgt haatreactie's en diegene wilt je waarschijnlijk alleen maar uittesten hoe jij reageert zelf heb ik er gelukkig niet heel veel last van en lach die mensen altijd uit waar hun tijd aan verdoen om zichzelf belachelijk te maken! En meestal reageer ik er niet op of verwijder ik de reactie. Het is ook een tip om er niet op te reageren die mensen willen jou boos of verdrietig krijgen en als je er niet op reageert laat je merken dat het je niks doet en stopt het vaak.

Dit waren mijn tips om een blog bij te houden en waar je allemaal om moet denken. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! liefs Michelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten