vrijdag 7 maart 2014

Interview met BlushingBeautyNL.

Hooi vandaag heb ik een heel leuk artikel. Namelijk een interview met Leonie van BlushingBeautyNL.


Hoe heet je?
Mijn naam is Leonie ten Caat

Hoe oud ben je?
Ik ben sinds deze maand 22 jaar

Hoe heet je blog/youtube kanaal?
Mijn YouTube-kanaal heet Blushingbeautynl, en mijn blog heet dus ook www.blushingbeauty.nl
Ik ben eerst begonnen op YouTube met video's maken en een paar maand later besloot ik ook een blog te gaan beginnen.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan bloggen/filmpjes maken?
Ik keek al een hele poos filmpjes van andere beautybloggers zoals Beautygloss, MissLipgloss, en het leek me ook heel erg leuk om dit te gaan doen! In het begin vond ik het enorm spannend om voor een camera te zitten en de eerste video's zijn nu dan ook erg beschamend om terug te zien, haha. Maar naarmate ik het veel oefende ging het steeds beter en werd ik spontaner achter de camera. Ik begon met een normale fotocamera, maar merkte dat de kwaliteit van beeld en geluid niet zo goed was. Ik ben toen gaan sparen voor een Canon 600D, waarmee ik momenteel mijn video's en foto's maak. Een dure aanschaf, maar ik ben er zo blij mee en de video's en artikelen zijn er enorm op vooruit gegaan! Inmiddels ben ik een jaar bezig met bloggen/video's maken en ik vind het nog steeds heel erg leuk om te doen. Daarnaast komen er steeds meer lezers/kijkers en dat maakt het allemaal nóg leuker.

Als je moest kiezen wat vindt je het allerleukst youtube of je blog?
Ik vind de combinatie van die 2 het fijnst. Maar als ik echt moest kiezen, dan kies ik toch voor mijn blog. Ik heb een grote passie voor fotograferen en ik houd ook enorm van schrijven. En in mijn blog kan ik deze beide dingen goed uiten. Daarnaast vind ik het heerlijk om over beauty te schrijven/praten en anderen daarmee te inspireren.

Wat vinden andere mensen er van dat je dit doet?
In het begin maakten vrienden van me wel grapjes over mijn 'uit de hand gelopen hobby', maar ik schonk er geen aandacht aan. Ze praatten me bijvoorbeeld na wanneer ik een video over een bepaald onderwerp had opgenomen, wat ik uiteraard niet zo leuk vond. Dat deed soms best zeer, maar ik stond er boven. Ik vertelde daarom ook niet veel mensen dat ik hiermee bezig was, alleen personen die dicht bij me stonden zoals familie en beste vriendinnen. In de blogwereld heb ik zóveel nieuwe mensen leren kennen, heb er zelfs een aantal vriendinnen aan overgehouden. Vrienden waarmee je over dingen kunt praten wat je samen gemeen hebt, dat is toch het fijnst? Ik kan uren lang over make-up praten, en ik vind het heerlijk als ik dat met iemand anders kan doen die dezelfde passie heeft.

Wil je dit heel je leven gaan doen?
Als het zou kunnen heel graag. Al weet ik ook dat Beautyblogger zijn een heel onzekere baan kan zijn. Momenteel verdien ik er geen geld mee, maar het gaat wel de goede kant op en krijg al wel berichten van bedrijven die met me samen willen werken. Maar ik wil het allemaal rustig aan doen en werk daarnaast gewoon.

Wordt je vaak herkent?
Ik werd voor het eerst herkent toen ik afgelopen zomer werkte bij Attractiepark Slagharen. Het is natuurlijk ook een mega park, dus de kans dat je herkent wordt is groot. Ik schrok er in het begin wel een beetje van en schaamde me dan, maar nu vind ik het heel erg leuk! Het is niet zo dat ik elke dag aangesproken wordt, maar afgelopen zomer zeker wel eens in de 2 weken. Ook krijg ik wel eens berichtjes of mailtjes van meiden die mij die dag gezien hebben maar niet naar me toe durfden te komen, dat vind ik ook erg leuk en schattig om te horen, haha! Dus als je me tegenkomt, ik bijt écht niet hoor! ;)

Hoe kom je aan je inspiratie?
Ik heb eigenlijk altijd een notitieboekje bij me waarin ik dingen opschrijf. Wanneer ik iets om me heen zie en ik denk dat ik daar een artikel over kan schrijven, dan noteer ik dat. Sta ik bijvoorbeeld onder de douche, dan bedenk ik me dat ik wel een artikel/video kan maken over welke producten ik gebruik onder de douche. En zo gaat dat in z'n werking en ontstaat er een artikel!


Leonie ik wil jou heel erg bedanken voor de interview. Ik vind het zelf heel erg leuk dat ik jij hier aan mee wou werken. Ik volg je nu al een tijdje en je bent voor mij een voorbeeld en vindt het leuk dat we nu meer over jou weten. xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten