woensdag 4 januari 2017

Review Micellair water alvira

Hoi allemaal. Ik heb vandaag voor jullie een review. Ik heb een tijdje geleden bij de Action een micellair water gekocht. Ze hebben nu een nieuwe lijn bij de Action. Dit merkje heet Alvira Skin Essentials. Ze hebben best veel nieuwe artikelen. Ik heb zelf nog nooit een micellair water getest, en was er heel erg benieuwd naar. Ik hoor namelijk altijd hele goede dingen over een micellair water.



Wat zijn micellaire waters?
In micellair water zitten reinigende deeltjes. Alle vuil en make-up die aan je gezicht gehecht zitten worden er af gehaald. Je doet een beetje van dit water op een wattenschijfje en zo kan je al je make-up gemakkelijk verwijderen. Je kan zelfs je mascara ermee verwijderen. Dit soort reinigers zijn heel mild voor de huid, dit is ook ideaal voor een gevoelige huid.


Micellair reinigingswater zorgt voor een diepe reiniging, verwijdert (oog) make-up en onzuiverheden en kalmeert je huid. Er zitten planten extracten o.a. arnica en hamamelis. Breng het product aan op een wattenschijfje en maak je gezicht er mee schoon. 

Ik heb de ingrediënten lijst even opgezocht:
  • Aqua, oftewel water, wat hier functioneert als basis en oplosmiddel van de micellen.
  • Glycerin : hydraterend ingrediënt, trekt vocht aan en brengt het waterniveau van de huid in balans,
  • Polohamer 184 : emulgator en reiniger, dit ingrediënt zorgt dat water zich mengt met olie en vuil,
  • Disodium Cocoamphodiacetate: een milde, schuimende reiniger, afkomstig van de vetzuren uit kokosnoot olie.
  • Caprylyl Glycol: Moisturizor, helpt een stijging van de pH tegen te gaan, levert dus een natuurlijke hydratatie en helpt het natuurlijke evenwicht van je huid te herstellen. Op die manier vormt je huid een natuurlijke barrière.
  • Sodium Chloridem: Zout
  • Phenoxyethanol: Conserveermiddel met antibacteriële eigenschappen.
  • Ethylhexylglycerin: is oppervlakteactieve stof die zorgt voor de reinigende werking van de lotion, en tevens een huidverzorger die de huid in goede conditie houdt
  • BHT: Antioxidant
  • Tetrasodium Iminodisuccinate : Wordt gebruikt om de nadelige effecten ban de metalen (die bijvoorbeeld nog in het water kunnen zitten) te voorkomen.:
  • Citric Acid: Citroenzuur, Verbetert elasticiteit en microcirculatie, verwijdert dode huidcellen, houdt de zuurmantel (PH-waarde) van de huid intact en helpt bij bescherming tegen schadelijke bacteriën.


Ik vind de verpakking er mooi uitzien. Het is heel overzichtelijk en ziet er verder mooi uitzien. Ik vind het er niet goedkoop uitzien. De prijs is €1,98 en er zit 400 ml in. Het is een grote fles en dat voor deze prijs. Ik heb zelf nog nooit micellair water gebruikt, en was daarom wel heel erg benieuwd. Ik vind het een heel fijn product. Ik merk dat mijn gezicht heel diep gereinigd word en het voelt heel erg schoon aan. Ik heb zelf een hele gevoelige huid en dat ging ook prima samen. De geur vind ik ook prima het ruikt een beetje naar rozenwater. Ik ben zelf heel enthousiast over dit product en raad het ook zeker aan. Heb jij dit product al weleens gebruikt? Liefs Michelle.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten